Situation – Hotel Reservation

John Simmons is calling the Airport Hotel in Madrid to make a room reservation.

Hotel – Airport Hotel Madrid. Can I help?
John – This is John Simmons and I would like to make a room reservation.
Hotel – Certainly. Can you tell me the date of arrival?
John – The 20th of November.
Hotel – And your date of departure?
John – The 22nd of November.
Hotel – What kind of room would you like?
John – A single room please.
Hotel – Let me check if there’s a room free. Yes there is. Could you tell me your name again please?
John – John Simmons
Hotel – OK Mr Simmons, I’ve reserved a single room for two nights from the 20th to the 22nd of November. Can you tell me how you will pay?
John – By credit card.
Hotel – Do you have any other questions?
John – No thanks.
Hotel – Goodbye and thank you for calling.
John – Goodbye.

Hören Sie sich das Gespräch zwischen John Simmons und dem Airport Hotel in Madrid an. Es geht um eine Zimmerreservierung.

Hotel – Airport Hotel Madrid. Wie kann ich Ihnen helfen?
John – Hier spricht John Simmons. Ich würde gerne eine Zimmerreservierung vornehmen lassen.
Hotel – Selbstverständlich. Können Sie mir sagen, wann Sie anreisen wollen?
John – Am 20. November.
Hotel – Und Ihre Abreise?
John – Am 22. November.
Hotel – Möchten Sie ein Einzel- oder ein Doppelzimmer?
John – Ein Einzelzimmer, bitte.
Hotel – Lassen Sie mich kurz nachschauen, ob wir ein Zimmer frei haben. Ja, haben wir. Würden Sie mir Ihren Namen nochmal nennen?
John – John Simmons
Hotel – In Ordnung Herr Simmons, ich habe ein Einzelzimmer für zwei Nächte vom 20. bis 22. November für Sie reserviert. Wie wollen Sie Ihre Rechnung begleichen?
John – Mit Kreditkarte.
Hotel – Haben Sie noch weitere Fragen?
John – Nein, danke.
Hotel – Auf Wiederhören und vielen Dank für Ihren Anruf.
John – Auf Wiederhören.